IrisnaarThailand.reismee.nl

Phuket en Koh Phi Phi eilanden

Crazy Phuket, ik heb er niet veel van gezien maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg. Het is inderdaad een gekke boel hier. Na het ontbijt bij Hard Rock Café doorgelopen naar Patong beach, wat bekend moet staan om de vele watersporten. En ja, je kunt er veel ondernemen maar eerlijk gezegd stelt het allemaal niet zo gek veel voor en is het voor Thaise begrippen gruwelijk duur. Dus ik heb lekker op mijn handdoek gelegen en mijn boekje gelezen. Ze hebben een enorm winkelcentrum hier dus we zijn met z'n drietjes na wat vitamine D hier naar toe gelopen. Het is gebleken dat we alle drie sushi-liefhebbers zijn en we hebben eerder op Koh Samui al uren gezocht naar een prima Japans restaurant (dat ook betaalbaar was). Helaas, geen resultaat. We hoefden dan ook niet lang na te denken toen we in het winkelcentrum tegen een sushi-restaurant aanliepen! Daarnaast hadden we een goede reden, want het was Eline haar laatste avond! (Alsof we een reden nodig hebben..)

Daarna nog gauw een tour geboekt naar de Phi Phi eilanden met een speedboot. Lekker in mijn eentje! De volgende morgen word ik hartelijk ontvangen door de gids met een snoeppot vol met pilletjes tegen zeeziekte. Iedereen wordt geadviseerd er eentje te nemen. Dat belooft wat!
Ik heb een bezoek gebracht aan het mooie Phi Phi Don island en Phi Phi Lay island. We gingen naar Monkey Beach, maar omdat het vloed was op dat moment, was er geen strand te bekennen. Een gekke gewaarwording, een enorme rots midden op zee, met wat bomen waar apen zaten te wachten op de bananen die van de boten werden gegooid. Volgende stop Maya Bay: dit strand stond boven aan mijn lijstje en wat was het mooi! Als laatste door naar Khai Island. Je kunt je eigenlijk niet voorstellen dat de Tsunami in dit gebied alles heeft weggevaagd. Het enige wat opvallend is, is dat dat er geen bomen staan. Waar ik in Phuket nog 80baht betaalde voor een fruitshake, betaal ik op dit eiland 200baht voor mijn mangoshake ;) big business dus! Daarna als een rood kreeftje terug op de speedboot, waar ik alleen nog maar achterom heb gekeken totdat de Phi Phi eilanden vervaagden en niet meer te zien waren. Wow!
Mijn laatste avond in Phuket "gevierd" bij Hard Rock Café (hoe kan het ook anders) met Malou en haar vlam van Koh Samui én Mark uit Australië die ik eerder ontmoet had die dag. Maar omdat ik vandaag om 06:00 uur op moest staan omdat ik naar Bangkok zal vliegen, heb ik snel afscheid genomen. Nu met wat tegenzin op naar Bangkok, gezien de gebeurtenis van gisterenavond. In de taxi met tranen in mijn ogen gekeken naar de zon die opkwam boven de bergen en de passerende olifanten langs de weg. Ik wil nog niet naar huis!! Gelukkig zit ik in Bangkok in een chic hotel dichtbij Khao san road. Bekend gebied omdat ik er eerder ook geweest ben. CentralWorld laat ik voor wat het is (shoppen kan ik thuis ook). Al heb ik van mede-backpackers gehoord die er gepasseerd zijn, dat er van de gebeurtenis niets meer te zien is. Een gek idee.
Misschien blijf ik wel gewoon aan het zwembad liggen. Niks moet, alles mag!

Reacties

Reacties

nellie

aan alles kump ein ind, maar waat haes dich in die paar waeke vuel gezeen, gedaon en meijgemak!!! Geweldig!
Weej dinke desse heej nog hiel erg lang en vuel truuk zuls dinke. Now de letste daag nog doorbringe en dan weer dae vleger in! As weej niks mier laeze of zeen wao weej op kinne reagere, dan winse weej dich beej deze alves ein hiele gooje truukreis/vluch en kom gezond weer truuk!
Wies in Venlo. Groetjes van os.

mariet

Auk now weer ein prachtig verhaol!! Wat ein onderneming, maar dich hebs waal iets gedao wao se nog lang en dök aan truuk zuls dinke. Geneet nog van de letste daag en kom good thoes. Love Mariet en Piet

Will

Wat een reis, zoveel indrukken opgedaan en je grenzen letterlijk en figuurlijk verlegd! Wens je een goede terugreis en hoop je snel te zien xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active