IrisnaarThailand.reismee.nl

Mauritius was made first and then heaven.

Mark Twain heeft gelijk, Mauritius is hemels! Bij aankomst worden we ontvangen in de lobby, maar ik ben nieuwsgierig en loop door de lobby langs het zwembad richting het strand. Een ware ansichkaart! Paradijs!!

Nu, twee dagen later, zit ik buiten op het balkon te genieten van de sterrenhemel, met slechte karaoke en een blaffende hond ver op de achtergrond. Het lijkt alsof de sterren om de beurt iets feller knipperen en proberen te zeggen "hey, kijk ook eens naar mij!"
De bevolking oogt vooral Indiaas. Afrikanen heb ik nog weinig gezien. Er wordt Frans gesproken, maar verder als 'la vache qui rit' kom ik niet. Ze hebben het gauw genoeg in de gaten als ik ze vragend aankijk. De mensen zijn vooral vriendelijk en zorgzaam. Er wordt goed voor ons gezorgd. Een man in de supermarkt pakte bij de kassa onze boodschappen in en vertelde ons dat hij nog nooit een tweeling had gezien op Mauritius. "Lord have mercy" riep hij.Wel worden we nagefloten op straat en toeteren auto's, heel opmerkelijk.
Goed eten is een belangrijk onderdeel van het leven hier. Zo hebben we reeds Italiaans (pasta carbonara), Indiaas (garlic naan en cucumber raita) en Thais (Tom kha kai) achter de kiezen. Mmm, heerlijk!! Ik kan mij nog vakanties herinneren waar Céline en ik op zoek moesten naar een lekker bord eten (én ik lust toch eigenlijk wel alles..)
Met goed, lekker én goedkoop eten, zitten we hier op Mauritius helemaal goed. Voor ongeveer €12,50 heb ik mijn buikje vol.
We hebben nog veel te ontdekken. Zo gaan we dinsdag in alle vroegte een private tour doen: op zoek naar (én zwemmen met) wilde dolfijnen. Om 04:45 uur vertrekken...
Céline gaat paardrijden op het strand en ik hoop op één van de laatste dagen te gaan paraglyden (als de wind goed staat).
We hebben natuurlijk nog meer op de planning, maar relaxen staat voorop!
Fijn, dat ik dit samen met Céline kan beleven. La vie est belle!

Reacties

Reacties

Will

La vie est belle, je Frans gaat al vooruit!
Heel mooi geschreven verslag, ik kijk uit naar het volgende.
Heel veel plezier daar op dat hemels eiland, samen met Céline.
liefs,
Will

Nellie

hallo Iris en Céline, waat zièt geej toch ein gelôksvogels! Maar ik gun ut ôch van herte. En zoë te laeze heb geej auk weer ein geweldige vakantie same. Heerlik! Weej kiëke alweer oët naor de volgende belaevenisse van ôch! Geneet ze nog.groetjes van ôs twiëj.

Mariet en Piet

Heerlijk zo'n vakantie. weej zien eigelik ein bietje jaloers, maar geneet der maar van, det hebbe weej auk gedaon van ôs vakanties. beniejd wat geej nog mier meimak! leeve groete van ôs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active