IrisnaarThailand.reismee.nl

Bangkok

Laatste nacht op Koh Samui. Wat heb ik een goede tijd gehad hier! Terwijl ik nog even bel met Céline, valt er een ster uit de hemel. Wow! Ik hoop dat het uitzicht op mijn netvlies staat gebrand (en anders hebben we de foto's nog!) Nu op naar Bangkok. Ik heb problemen bij het online inchecken en ook op het vliegveld lukt het mij niet bij één van de computers. Ik heb een vlucht geboekt via een schemele website, dus ik maak me een beetje zorgen. Bij het inchecken van mijn bagage geeft de meneer aan dat het goed komt. Het is 09:00 en mijn vlucht vertrekt om 11:50. Ruim op tijd! Dan zegt hij tegen me of ik een eerdere vlucht wil nemen? Ik kijk hem vragend aan. Gratis en voor niks. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Er gaat er eentje om 10:30 en 10:55 uur. Ik mag kiezen, maar omdat de eerste vlucht vertraging heeft, adviseert hij mij voor die van 10:55 te gaan. Top! Een uurder eerder vertrekken en dus een uur eerder in Bangkok!

Ik check in bij een overheerlijk hotel, het "Chillax resort" dichtbij Khaosan road. Dit hotel stond al langer op mijn lijstje, vorig jaar was het volgeboekt maar nu is het gelukt! De naam zegt het misschien al, maar ik word verrast door het bubbelbad dat midden in de slaapkamer staat geparkeerd. Luxe! Maar nu eerst met Malou uit Zweden samen eten. We hebben elkaar vorig jaar leren kennen op Koh Samui en het klikt! Leuk dat we elkaar weer zien in hetzelfde land, dit keer in Bangkok. Na het eten, relaxen we aan de rivier en daarna trekken we de bikini aan en plonsen in mijn bubbelbad. Kei gezellig! Ook Nathalie uit Zwitserland blijkt in Bangkok te zijn voor twee dagen (ze studeert in Vietnam) dus dit kan geen toeval zijn! Malou woont in bij een Thaise familie, dus 's avonds meeten we een groep Thaise mensen in het park. Iedereen neemt zijn eigen drinken mee en eten wordt gehaald bij één van de kraampjes. Erg gezellig en iedereen wil graag kennis met mij maken, ookal spreken ze geen woord Engels. We zijn 5 min. verwijderd van Khaosan road (dé uitgaanstraat) en eindigen in een Thaise club. Welgeteld drie Westerse mensen gezien, Malou en ik meegeteld.. toch kijkt niemand gek op. Het is een andere manier van uitgaan in vergelijking met Koh Samui, want ik voel me niet helemaal veilig en om 02:00 hak ik de pin er in. Terug naar het hotel!

Ik word wakker, neem nog een bubbelbad en pak mijn tas in. Klaar voor vertrek maar ik heb nog een volle dag te gaan. Ik zit nu thuis bij een lokale familie. Zij wonen in een hutje op het water. Door de spleten in de vloer zie ik het water van de rivier. Overal staan pannen, borden, dozen, blikjes etc. Het is alles behalve geordend of netjes. Moeder ligt te slapen in een ligstoel en vader loopt traag te ijsberen. Één van de zonen kookt voor ons. Alle etenswaren staan buiten en er wordt gekookt in de olie van gisteren dus nu maar hopen dat alles goed gaat straks. Toch is het eten super lekker en zitten we nu uit te buiken met een Thaise film. Heerlijk! Straks ga ik nog voor de laatste souveniers en een laatste massage.

Na vier binnenlandse vluchten (met maatschappijen Airasia, Thaiairways en Bangkok Airways), is het nu tijd om een buitenlandse vlucht te pakken: naar huis! Morgen, dinsdag 22 november land ik om 13:20 en zal mam mij komen ophalen.

Wat een ervaring weer!!!!!!

Reacties

Reacties

Will

Selanat jalan = goede reis xxxxx

nellie

zund hè, det ut weer veurbeej is! Maar aan alles kump ein ind en is utweer fijn um veuroët te kiëke. Misschien nog oët ens. Kom gezond en good gemuts met weer unnen haup ervaringe en belevenisse riëker weer truuk in ut stedje van lol en plezeer!

mariet

denk maar zo : oost west thuis best!!
gooje reis en veilige thoeskoms. op nao Venlo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active