IrisnaarThailand.reismee.nl

Bangkok for the weekend

De vliegangst is na het afscheid van Céline en Mam gelukkig achterwege gebleven. In het vliegtuig beleefde ik gauw genoeg mijn eerste geluksmomentje: de lijst van films! Titanic (mijn lievelings), The longest ride en Ps. I love you. Uiteindelijk gekozen voor The Hangover II, om mij alvast goed voor te bereiden op Bangkok (it happened again..) Naast mij zat een jongen uit Nepal, die zo aardig was zijn telefoon uit te lenen nadat die van mij tijdens de vlucht kapot was gegaan. Op deze manier kon ik toch het thuisfront even laten weten dat alles oké is!

Na wat samen opgetrokken te hebben op Abu Dhabi Airport, weer alleen verder richting Bangkok. Deze vlucht was wat minder prettig omdat ik nog geen moment slaap had gehad. Ik voelde me niet zo lekker maar naast mij zat Marilena uit Milaan die lieve woorden tegen me zei en mij haar zakje aanbood (niet nodig gehad, gelukkig). Marilena gaat werken op Phuket en we hebben afgesproken te meeten als ik die kant op ga.
Eenmaal aangekomen met een ruime uur vertraging op zoek naar mijn bagage "het zal toch niet.."
Ook bij de douane alles prima en werd daarna prima opgevangen door Pi Korn, van the Green Lion, van de organisatie hier. Korn heeft mij veel verteld over het Boeddhisme en meditatie. Hopelijk steek ik er iets van op tijdens mijn verblijf! Het leven in het hier en nu.
Aangekomen in het hotel blijkt mijn telefoon het gelukkig weer te doen. Ik had al een Thaise simkaart in mijn bezit. Het hotel ligt aan Khaosan Road, the place to be voor backpackers, maar ik ga direct douchen en naar bed. Bangkok moet maar even geduld hebben ;)
's Morgens ontbeten met Kristine (NL) en Ronja (DUI), twee mede-vrijwilligers. Vandaag staat de fietstour gepland en heb ik de eerste oplichting al meegemaakt. Wanneer we in de taxi stappen blijkt de beste man geen teller te hebben. 500baht zegt ie. Waarop ik de taxi uitstap. "No meter, no taxi." Na een taxirit mét meter moeten we namelijk samen 140baht afrekenen. Prima prijsje, dacht ik zo.
Een leuke dag gehad! Fietstocht door het drukke verkeer in Bangkok, door de rijke en arme buurten, en later over de smalle paden door de Thaise natuur. Amazing! Tussendoor nog een kleine boottrip gemaakt over de Chao Praya River, waarbij de skyline van Bangkok duidelijk te zien was. Leuk!
Na een heerlijke Pad Thai terug naar het hotel.
Vanavond Khoasan Road onveilig gemaakt (..) Heb zelfs gepingeld bij het kopen van kleding en het is gelukt ook nog! Twee tops voor nog geen vijf euries! Te gek!
Nu ga ik lekker mijn Oreos verorberen van de7/11. Morgen skip ik ontbijt en slaap ik een uurtje langer. Starbucks zit om de hoek dus dat komt wel goed!Om 13:00 uurword ik opgehaald om verder te reizen naar Singburi.
Bangkok, tot over een paar weken weer!