IrisnaarThailand.reismee.nl

Singburi part I

Sawadeeka! (Vandaag een woordje Thais geleerd!)
Een kleine impressie van de fietstour door Bangkok via de volgende link:https://m.youtube.com/watch?v=Uu5PvdXJ_14&feature=youtu.be
Ik mag dan wel een GoPro hebben aangeschaft, maar het leek mij niet verstandig deze te gebruiken tijdens het fietsen. Ik denk dat ik daar zeker goed aan gedaan heb ;) zie7:25..
De opname is gemaakt door Tom, de tourgids.
Next stop Singburi! Een kleine tourbus kwam ons ophalen, de meiden en nog een groot stel anderen. Of dat gaat passen? Gauw zeg ik tegen de chauffeur dat ik wagenziek word(liegebeest). Ik vraag hem of ik voorin mag zitten. Gelukkig maar, want iedereen zit hutjemutje achterin met alle bagage op schoot, including mine.
Twee uur later arriveer ik in the middle of nowhere. Samen met een Chinese meid en twee Nederlandse deel ik een kamer.
Er zijn een hoop Chinezen hier, maar vooral Nederlanders! Ik heb zelfs een meisje leren kennen uit Velden, wat een kleine wereld! Ze is er over aan het denken om haar programma om te gooien en een week met mij mee te gaan volgende week! Super leuk!
Deze week wordt er alleen vegetarisch eten geserveerd. De Amerikanen lijken dit erger te vinden, omdat ze klagen dat de hoofdpijn die ze hebben, wordt veroorzaakt door de te weinig proteine in het eten (en niet door de vele tequila shots en het in slaap vallen op de badkamervloer, zoals ze zelf vertellen).
Vanmorgen in Singburi town geweest. Heb Converse allstars op de kop getikt voor €33,- ! Ook kan ik hier deze week aan het zwembad liggen (thank god).
Vanavond een official welcome door de kinderen uit het dorp met een dans. Een van de kinderen is een ladyboy. 'Zij' is 14 jaar oud. Als ik een filmpje kan uploaden dan staat ze in het midden! Je zal goed moeten kijken. Heb nog even kort met haar gedanst, ze was erg fanatiek.
Ik zit net buiten Singburi en we mogen het terrein niet verlaten als het donker wordt omdat juist dan de honden, die hier overal rondlopen, agressief worden. Dus na het eten, datom 17:00 uurgeserveerd wordt, is er niet veel te doen hier. Er is hiernaast een bar waar ik een cola kan drinken (lees: huis zonder deur en ramen, met tafel en stoel én een ijskast). Dat zal in Hua Hin wel andere koek zijn!
Toch staat er deze week nog veel leuks op de planning. Morgen gaan we naar Ayutthaya, daarover later meer. Ook zullen we Monkeytown en een Olifanten-dorp bezoeken! En niet geheel onbelangrijk: een shoppingmall!!
Lagon! (Tot ziens)

Reacties

Reacties

mariet

wat leuk, te lezen wat je allemaal meemaakt. je krijgt zo wel een heel reisverhaal bi elkaar. wacht op het vervolg!! grtjs

n.seggelinck@hetnet.nl

De kins zoe te zeen now al neet oetverteld komme, waat mot det strakjes waere? Maar we vinde ut waal erg interessant en kieke oet naor de volgende aaflevering.
Groetjes maar weer.

pim

GA ZO DOOR BEREID JE VBOOR OP JE VERJAARDAG

Gerard

Fiets-filmpje gezien. Soms wel eng hè?
Wat betekent "zie 7:25.."?
Naar Ayutthaya betekent: terug via Bangkok.
Have fun!

Babs

Wauw, Iris!
Echt gaaf, uit nieuwsgierigheid ging ik naar de link die Nellie (via je moeder) had doorgestuurd.
Heel veel plezier en geniet van al het moois
Groetjes uit Schandelo

wim

det zien dan al twiej waordjes thais... haha

anny

Geniet van al wat je ziet. Een ervaring om nooit te vergeten.

Inge

Perfietsia Iris!

Ben benieuwd naar je volgende entry!
Laat je zintuigen maar volop genieten, dit maak je niet gauw weer mee....

Gr. en tot gauw weer!

nellie

perfietsia en nog hiel vuel jaore. Geneet ze

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active