IrisnaarThailand.reismee.nl

Singburi part II

De week in Singburi: de week van de eerste keren. De eerste keer dragonfruit en papaya gegeten. De eerste keer olifant gereden en een tijger geaaid. De eerste woorden Thais geleerd!

Maar ook de eerste keer dat ik eerder jarig was dan Céline (gezien het tijdsverschil) én de eerste verjaardag waarbij we niet samen zijn. Ik ben deze dag naar een winkelcentrum gegaan en ik heb mijzelf getrakteerd op een kinderbueno en ferrero rocher. Ook heb ik mijzelf een stijltang cadeau gedaan (heel belangrijk hier..) Daarna met de meiden een pizza wezen eten (de rijst komt me even de neus uit). Na wat oreo-ijs en een slok ijskoffie bommetje vol en kotsmisselijk het winkelcentrum verlaten om vervolgens een uur later aan het diner te zitten. Deze heb ik toch maar overgeslagen.
Zoals gezegd een tijger geaaid. Wow, wat een beest! Eigenlijk was het heel erg zielig maar deze wens stond al zo lang op mijn lijstje! Ik wilde de tijger alleen maar even lief aaien maar wat ik dus niet begrepen had, was dat ik op hem moest leunen, zodat hij wist dat hij laag moest blijven. Dus tijdens het aaien sprong hij omhoog! Dat was even schrikken, maar "gelukkig" stond daar een vrouw met een stok die het beest terug naar de grond wees. Een olifant aaien daarentegen gaat er wat gemoedelijker aan toe. Ook het rijden was een beetje gek. Ik durfde mijn voetzolen niet op zijn rug te laten rusten. Arme beestjes, maar oh zo normaal hier. Er waren een paar mensen die van streek raakten door mijn toeristische houding (en die van vele anderen). Maarja, that's life in Thailand!
Óók ik ben een toeristische attractie: mensen komen naar me toe en maken zomaar een foto van me, awkward! Zelfs kinderen komen naar me toe en vragen om een selfie*
Na nog behoorlijk wat tempels bezocht te hebben, de liggende buddha en buddha's footprint, door naar Monkeytown. Geen idee wat ik moest verwachten. Het is een soort van verlaten stad waar apen regeren. Gelukkig ben ik geen slachtoffer geworden van hun empire en heb ik niet als klimpaal hoeven fungeren. Vorige week is er zelfs iemand gebeten!
Het was een behoorlijk drukke week met vooral de avonden vrij. Ook het weekend ben ik vrij en heb ik samen met Sandra, Kristine en Ronja besloten niet naar Bangkok af te reizen. Ik laat de geur van benzine met een mix van curry en wierook liever even aan mij voorbij gaan. We hebben een resort geboekt in Khao Yai National Park (mét een heerlijk bed en een warme douche). De eigenaar komt oorspronkelijk uit Australië en het is dan ook erg verfrissend om eens fatsoendelijk Engels met iemand te spreken. De Thai hier doen het niet en ik kan alleen nog maar tot 101 tellen...
Vandaag een fantastische ervaring gehad in het National Park met geweldig uitzicht!! (Foto's volgen nog). Zelfs wilde apen gezien (en een hele hoop grote insecten). De wilde olifanten hebben zich niet laten zien, helaas.
De meiden zijn uiteten en ik heb even een momentje voor mijzelf. Ik zit heerlijk aan het zwembad met de geur van regen en het geluid van krekels. Behalve even alleen zijn, wil ik nog eens genieten van de heerlijke curry die de eigenaresse gisteren ook voor me maakte. Vandaag speciaal naar mijn wens: garnalen en aardappel er in! Mmm!
Morgenvroeg nog even genieten van het zwembad enom 13:00uurterug naar Singburi. Hier word ikom 20:00uuropgehaald door een bus, waarin ik (hopelijk) maandagmorgen zal ontwaken als ik arriveer in Chiang Rai! In Chiang Rai ga ik de Hill Tribe experience doen en verwacht ik geen wifi te hebben.
* Selfie: eengefotografeerd zelfportret, doorgaans gemaakt met smartphone. (Bron: wikipedia)
ps: ik lees alle reacties maar kan helaas niet reageren zoals ik graag zou willen! Dan zijn jullie hiervan op de hoogte!

Reacties

Reacties

Gerard

Voor de zekerheid heb ik even opgezocht waar Singburi ligt. Maar goed ook! Weet nu, dat het ten noorden van Ayutthaya ligt. Dacht eerst ten zuidoosten van Bangkok.
Je kunt goed verhalen vertellen. Ga zo door.
Veel succes en plezier.

Mariet

wat jij allemaal meemaakt!!! geniet er van. ik kijk al uit naar het volgende verhaal! Succes

Eefje

Weer heel tof geschreven Iris - heel veel plezier in Chiang Rai! X

Will

Ik ben het helemaal eens met Gerard. Je schrijft mooie reisverhalen, het wordt een heel mooi reisverslag!!! Ben benieuwd naar je belevenissen in het noorden. xx

Jessica

Super vet allemaol Ier! Trots op dich. Kins boeiend vertellen, leuk um te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active