IrisnaarThailand.reismee.nl

Hua Hin

Hua Hin, om eerlijk te zijn niet bepaald een paradijs te noemen. Iedere dag hebben we een ander strand bezocht. Je hebt geluk als er ergens een tentje staat waar je wat eten of drinken kunt kopen. Niet zo toeristisch als ik dacht. Dinsdag heb ik mijn eerste cocktail gedronken, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de fruitshakes. Mango of banaan. Vooral omdat de alcohol er in hakt met dit weer.
Dinsdag zijn we op stap geweest in Hua Hin city, waar ik geconfronteerd werd met het stereotype beeld van Thailand. Naast de mooiste ladyboys, ook de Westerse oudere mannen met jonge Thaise meisjes. Dat laatste vond ik wat minder fascinerend. Deze avond is gebleken dat ik toch écht de oudste van het stel ben (en misschien ook het meest verstandig). Er werden drankspelletjes gespeeld en het waren, naar mijn mening, vooral de Chinezen die de groepsdruk ervoeren. Zij deden namelijk wat zich werd opgedragen en nog voordat de taxi gebeld werd (om naar de bar te gaan) lag er al eentje out op de tafel. Leuk, joh! Ik heb meegespeeld met mijn mok water en was dan ook de enige nuchtere van de groep. Zelfs de coördinator, Nicky van 22, was beschonken en besloot om die reden dat de volgende dag niet gewerkt hoefde te worden. Stiekem vond ik dat niet eens zo erg. Het was nog vroeg in de nacht toen iedereen de "tessen vol had" en we vervoer terug naar het verblijf namen: met acht man in de tuk-tuk. Voor mij de eerste en laatste keer!
Ik word blij van de avondmarkten in Thailand! Heerlijk eten!! Deze week voor het eerst het typische kokos-ijs gegeten. Zelfgemaakt kokos-ijs (van het water) in een halve kokosnoot met vruchtvlees. Daarover gaat een beetje kokosmelk uit blik en geroosterde pinda's. Het staat nu vast als mijn favorietje!
Over het verkeer hier in Thailand: er wordt links gereden. Inmiddels weet ik dat je op een snelweg het beste in het midden kunt rijden. Inhalen kan zowel links en rechts. Achteruit rijden op de vluchtstrook omdat je de afslag hebt gemist? Moet kunnen! Dat had Opa dus beter hier in Thailand kunnen doen.. Gordels? Alleen als je geluk hebt (sorry Pap en Mam).
Kortom; ik ben blij dat ik niet achter het stuur hoef te zitten!
Ik heb besloten om het programma in Hua Hin eerder te verlaten omdat de invulling van deze week niet interessant genoeg is. Jammer, maar dan hou ik iets meer tijd over om de eilanden te bezoeken.
Via Facebook heb ik, in de groep van Azië Backpackers, Eline leren kennen. Zij had een bericht geplaatst waarin ze een reismaatje zocht en het blijkt dat we dezelfde dag terug naar Nederland vliegen! Ondanks dat we elkaar niet kennen lijkt het ons allebei leuk de laatste weken van onze reis samen op te trekken. Vrijdagmorgen verlaat ik Hua Hin en zal ik met de bus en ferry naar Ko Tao reizen, waar Eline reeds is. Ko Tao is hét eiland om te duiken en te snorkelen langs de, volgens google, idyllische stranden. Het duiken laat ik aan mij voorbij gaan omdat ik deze ervaring liever samen met Céline wil delen. Ik ga nog een paar dagen genieten van het échte vakantiegevoel.
Next stop is dus Ko Tao! Afhankelijk van het weer zal ik daarna naar Ko Phangan en Ko Samui reizen. Ook wil ik nog graag naar Khao Sok national park (het is het zeker waard dit even te googlen!)
Ik kijk al uit naar vrijdag! Lieve groetjes en tot de volgende reislog!

Reacties

Reacties

Will

Mooi verslag Iris, heel herkenbaar: mooie ladyboys en heerlijk eten op avondmarkten, sneue oude kerels met Thaise meisjes. 'T hoorde al bij de Thaise cultuur maar door het toerisme is het wel "handel" geworden.
Goed van je om je niet mee te laten slepen in het "groepsgebeuren" en het allemaal "nuchter" te "bekijken".
Ik wens je heel veel plezier op de eilanden en voor dat duiken heb ik nog wel een heel leuk contact op Curacao!
Straks zie ik Celine, Mam en Wim, ze komen een glaasje drinken op Gerard's verjaardag. Liefs xxxxxxx

Mariet

het is een heel gebeuren daar in Thailand!! kun je nog al die vreemde plaatsnamen onthouden? heb je al wat Thais geleerd of hebben ze daar ook dialecten in ieder district?
geniet nog maar goed. Love xxxxxx

nellie

ik begin bijna jaloers te waere! Waat ein verhaol weer en det nao al die andere al. Maar de haes groet geliek desse zoe volop aan ut geneete bis. En dan drek dien lekkere vakantiedaag d'r achteraan. Haese verdeend! Hiel vuel groetjes van os

Resi

Heerlik zoë wiese alles beschriefs. Opa zou zeggen daor zit de knoep van de scheetstool, wat betref die gordels.
Kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active