IrisnaarThailand.reismee.nl

Koh Tao

Daar ben ik dan, op Ko Tao (Koh Tao of Kho Tao, ik weet eigenlijk niet waarom het op verschillende manieren geschreven wordt).

Ik laat Hua Hin achter me, hoop er niet meer terug te komen, en reis naar Chumphon met de bus waar ik op de ferry stap. Wat op de landkaart lijkt weergegeven alsof je er binnen een kwartiertje bent, heb ik toch nog zo'n 200-250 km afgelegd voordat ik op de boot kon stappen. Dit laat mij weer even beseffen hoe groot het land eigenlijk is. Voor nog geen €28,- ben ik ongeveer zes uur onderweg geweest met de bus en de "high speed catamaran".
Onderweg is het behoorlijk hondenweer en aangekomen op het vaste land blijkt het weer niet veel anders te zijn. Ook de voorspelling voor de komende dagen is niet veel soeps! Jammer. Ik heb nog niet veel zon gezien en dus nog niet kunnen werken aan mijn kleurtje ;)
Ik slaap twee nachten in een hostel en deel mijn kamer met 15 anderen. Niet helemaal mijn ding, maar ach: ik betaal €10,- per nacht en zit direct aan het strand met de mojito's binnen handbereik!
Samen met Eline trekken we op met twee andere Nederlandse jongens, Sjors en Jeffrey.
Vanmorgen (zaterdag) ben ik langer in bed gebleven. Niet meer stiptom 08:00uuraan het ontbijt vind ik wel even lekker. Uitgeslapen tot half 11 en daarna aangeschoven bij de lunch waar ik avocado op een bruine boterham gegeten heb (beide erg zeldzaam hier). Na mijn ontbijt een uurtje op het strand gelegen toen het alweer begon te regenen.
Na het avondeten hebben we met zijn vieren een Thaise massage genomen. Ik ging voor de oil massage omdat ik in de veronderstelling was dat je bij deze massage minder gepijnigd wordt. Niet dus. Eenmaal had ik door dat als ik liet weten dat iets pijn deed, de Thaise mevrouw juist langer op dat plekje ging duwen en trekken. Dus ik kon maar beter geen geluid maken. Na de massage van een uur, voor nog geen €8,- voel ik me herboren en heb ik een hoop blauwe plekken. Daar zal ik morgen nog van nagenieten!
Aangezien het weer er niet beter op is geworden, vertrekken Eline en ik morgen samen naar Koh Samui. De weersverwachting geeft aan dat er tot vrijdag 10% kans op regen is en 50% kansop zon, en ik wil gewoon op het strand liggen!
Zoals het er nu naar uit ziet reizen we vrijdag voor twee dagen naar Khao Sok National Park. Vanuit daar reizen we verder naar Phuket en zullen we een dagtour doen naar Koh Phi Phi, zodat we ook hier geweest zijn. Eline zal een dag eerder vertrekken naar Bangkok omdat haar vlucht vroeg in de morgen vertrekt. Ik kan nog een dag langer op Phuket blijven en stap daar op het vliegtuig naar Bangkok waar ik twee dagen en een nacht zal blijven. In Bangkok zal ik nog mijn laatste souveniers kopen en afhankelijk van het weer zet ik mij aan het zwembad óf ga ik naar Safari world.
Zo ziet de planning er voorlopig uit! Mochten jullie nog tips hebben, of speciale verzoekjes voor souveniers, let me know!

Reacties

Reacties

Will

Alweer een boeiend verslag. Ik ga duimen voor strandweer! Liefs xxxxxx

Resi

Souveniers???? Ik laat me verrassen! Have fun love. Blief genete!!

nellie

waat vluug d'n tied alweer. En now maar haope desse de zon toch nog genog te zeen kriegs um ein kleurke op te doon. En waat ein zaligheid desse daor, zoe wiet weg toch normaal Nederlandse minse trefs en dan auk nederlands kins praote. Kinse auk alles deile met emus. We wachte weer op dien volgende verhaol.
Groetjes weer van os twietjes

mariet

Weer een mooi verslag. maak je maar niet te druk over dat bruine kleurtje, een blanke huid is modern!!
belangrijk is dat je
geniet van alles wat je onderneemt, en ik heb de indruk dat dat wel lukt. een lekker zonnetje is natuurlijk wel welkom.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active