IrisnaarThailand.reismee.nl

Koh Samui

Koh Samui staat gelijk aan het vakantiegevoel! Eindelijk zon, zee en strand! Het eiland is erg toeristisch en dat bevalt me wel! Er zijn verschillende avondmarkten en vele restaurants en winkels. Ik heb de laatste paar dagen dan ook vooral geslapen, geluierd, gewinkeld en veel gegeten.

Voor €5,- per nacht slaap ik in een prima guesthouse en deel ik de kamer met zeven anderen. De eigenaresse is een beetje streng maar met een glimlach heb ik veel gewonnen! Als we maar de schoenen uit doen voordat we het gebouw binnen komen..!
Mijn kamergenootjes en ik heb een grote groep gevormd met andere vrienden en bekenden. Met 10-15 man gaan we bijna iedere avond samen uiteten en op stap. Koh Samui heeft leuke beachparty's en bars met goede muziek! Een flesje water kost me €1,50 en een cocktail nog geen vijf euro! Er zijn geweldige shows op het strand met vuur. Gisterenavond konden mensen springtouwen terwijl het touw in brand stond. De geur van benzine komt je dan ook tegemoet als je het strand op loopt. Ik moet er niet aan denken dat mijn haar in de fik vliegt en het waren dan ook vooral de mannen die een 'poging' waagden. Pijnlijk om te zien soms...
Het strand is fijn en het water is kouder en schoner in vergelijking met Hua Hin en Koh Tao. Wel heb ik al twee dagen last van de kleine kwallen die me vervelend prikken zodra ik beweeg in het water. Ze zijn zo groot als een vingertop en zwemmen met een groep van minimaal twintig om je heen. Brrrr. Eline en ik vonden dus dat zwemmen in de zee geen optie is zolang er kwallen zijn en zijn daarom nu twee dagen een resort binnengeglipt waar we heerlijk aan het zwembad hebben gelegen. "Die Westerse lijken toch allemaal op elkaar," dus ze hebben geen idee of we nu hotelgasten zijn of niet.
Vanavond mijn laatste nacht in Koh Samui en morgenvroeg door naar Khao Sok National Park met de boot en bus. Daar hebben we een eenvoudig resort geboekt voor een nacht in de jungle en zullen we ter plekke een tour boeken. Een ander meisje van ons hostel, Malou uit Zweden, denkt er over om met ons mee te gaan.
Na Khao Sok reizen we door naar Phuket waar we nog twee nachten in een hostel zullen verblijven aan Patong Beach. Mensen zeggen dat Phuket het "Koh Samui on steroids" is. Ik ben benieuwd. Maar waar ik vooral naar uitkijk is de dagtour naar Koh Phi Phi. Hopelijk blijft het weer een beetje oké en zullen de boten blijven varen (vorige week was deze tour namelijk niet mogelijk).
Voor mijn laatste nacht in Phuket ben ik nog op zoek naar een goed resort waar ik alleen zal verblijven. Ik verwacht dat ik er tegen die tijd naar uit kijk om weer even écht alleen te zijn. Dat is het mooie: ik ging alleen op reis met vooral de verwachting dat ik mij ook vaak alleen zou voelen, maar ik heb zoveel mensen ontmoet dat er bijna geen mogelijkheid is om ook daadwerkelijk alleen te zijn! Het is super om hier te zijn en de gedachte dat ik volgende week alweer thuis ben doet me al een beetje pijn.

Reacties

Reacties

nellie

ja, aan alles kump ein ind!!!! Maar de hebs nog hiel vuel leuke dinge in ut veuroetzich. Daor zoel minnig ander veur teikene um zoeiets te kinne onderneme. Dus Iertje, geneet ze nog maar flink en zeen we os hopelik weer euver unnen daag of tien. Groetjes van os twietjes.

Will

Ik ga voor mooi weer duimen zodat je naar Kho Phi Phi kunt, toen wij er waren gingen de boten ook niet:(
En ja, backpacken = ontmoeten, wij hebben ook veel met anderen gereisd, meestal een paar dagen en soms kwam je ze dan later nog weer ergens tegen. En we hebben er een paar hele leuke vrienden aan over gehouden. Ik hoop dat voor jou ook!
Wij gaan morgen een paar dagen naar Duncan en Jo, en maandag naar Jenni.
Geniet nog van je laatste stukje vakantie, liefs xxxxx

Resi

Ik geneet met dich mei en zeën dich euver ein waek toch weer gaer gezònd en hiëlemaol zen truuekòmme.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active