IrisnaarThailand.reismee.nl

Khao Sok National Park

Vanuit Koh Samui op weg naar Khao Sok, wat heb ik er zin in!! Online een boot- en busticket geboekt in de hoop dat het betrouwbaar zou zijn. Een uur voor vertrek van de boot (07:00) zouden we opgehaald worden bij het hostel volgens de website. Nu weet ik dat Thaise vijf minuutjes er makkelijk twintig kunnen zijn, toch zei mijn gevoel dat we nooit op tijd zouden komen bij de pier, dus zat ik al om half 7 startklaar toen de taxi arriveerde.. Eline en Malou waren op dat moment nog hun tas aan het inpakken.

Volgens de weersvoorspelling zou het vandaag, vrijdag, verschrikkelijk slecht weer worden. Piet Paulusma praktijken, ik heb namelijk heerlijk boven op het dek van de boot gezeten!
Aangekomen bij de pier van Surat Thani door naar Surat Thani city en vanuit daar met een minivan naar Khao Sok. Daar aangekomen worden we afgezet bij een ander hotel. Vreemd, iedereen wordt bij het hotel afgezet, maar wij moeten met de taxi verder. Uiteindelijk vervoer naar het hotel voor 50baht p.p. bleek het resort nog geen 500meter verderop te zijn. I love Thailand!
We slapen met z'n drietjes in een hut aan de rivier waar we wakker worden met wilde apen buiten onze hut. Ik vind de nationale parken super! In de avond een "baantje getrokken" in de rivier. Ik was blij dat ik weer veilig aan de kant ben gekomen, de stroming was zó sterk!
De volgende dag de sleutel van de hut weer ingeleverd en een dagtour geboekt. In eerste instantie wilde we een privéboot huren en met de taxi naar de pier gaan, omdat we op tijd naar Phuket wilde gaan, maar de prijzen rezen de pan uit. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de dagtour en wat een goede keuze! Met de boot over het meer, langs de grote bergen van kalksteen. Te gek! Foto's volgen. Na een dik uur aangekomen bij het restaurant dat midden op het water dreef en daar heerlijk gegeten. Ook was het tijd voor een duik in deze mooie omgeving en het weer was super! In de middag stond een trekking van twee uur naar een grot op het programma. Ik heb er voor gekozen om bij het restaurant te blijven en heb genoten van het uitzicht, de rust, de zon en het water.
Als mam de volgende keer zegt dat ik maar in een hutje op de hei moet gaan wonen, stel ik me liever een hutje op het water voor! Grapje natuurlijk, maar ik zou het hier best een tijdje uit kunnen houden!
Het zonnetje maakte plaats voor donkere wolken en wij hadden de afspraak gemaakt met de tourist office dat onze bus om 18:00uur zou vertrekken in de buurt van de pier. Dat werd haasten terwijl de regen op ons neerviel (kwam het regenjack van de7/11toch nog van pas!). Zeikenat aangekomen bij de pier lijkt het alsof we de bus niet meer gaan halen. We worden haast uit de minivan getrokken en in een jeep geduwd met de boodschap dat we moeten haasten. "Pa, pa" (betekent: kom, we gaan!). Vol gas naar de pickup. Jammer, te laat. In gebrekkig Engels krijgen we te horen dat we later zullen worden opgehaald en we worden achtergelaten in the middle of nowhere. Later krijgen we van omwonenden te horen dat de bus niet meer komt. Dat is het mooie in Thailand: staan er ergens drie "Westerse" met een backpack dan wordt iedereen opgetrommeld. Ik heb een kapster gevraagd met handen en voeten of ze de organisatie kon bellen met de vraag hoelaat ze zouden komen. Na drie telefoontjes zei ze "home," Niemand bereikbaar dus. Iemand laat ons weten bereid te zijn ons te brengen voor 4000baht (= €103,-). Terwijl we eerder voor 600baht samen naar Phuket konden reizen. Op het moment dat ik bereid ben de taxi te betalen omdat ik gewoon heel graag naar Phuket wil, stopt er een minivan. Eureka! Ik heb de omwonenden nog hartelijk bedankt voor hun hulp, khobkhunka! De chauffeur is moe en heeft een slecht humeur maar ik zit met een glimlach in de bus! Op naar Phuket!!
Eindelijk aangekomen in Phuket en direct het bed in gedoken. Op dit moment zit ik heerlijk te ontbijten bij het Hard Rock Café dat om de hoek ligt: Hard Rock Nachos (vaste prik), onionrings en een mojito! Cheers to Phuket!!

Reacties

Reacties

Bernard

Prachtig vehaol. Ik laes dien verhaole met vuel plezeer. Geneet nog lekker daor en veur "straks" ein hiele gooie reis truuk.

nellie

waat weer ein verhaol! De kins straks ein book schrieve van alles waase dao belaef haes. Weej geneete van dien verhaole en kinne os ein klein, klein bietje veurstelle wie ut is. Maar dich allein wets wie ut daor is. Ik dink:GEWELDIG! ein groet avontuur.
Geneet nog ein paar daag en kom goot weer truuk.
Hiel vuel groetjes maar weer.

Resi

Kind, ik hald van dich!

Céline

Ik wuur no wal weer ein bietje jaloers huur... Geniet d'rvan ierie! XXX

mariet

Met vuul verbazing laeze weej dien verslaag. Maedje wats dich allemaol meimaks!! Geweldig!! Geneet nog maar van de res van de daag en weej winse dich ein gooje truukreis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active