IrisnaarThailand.reismee.nl

Koh Samui

Op weg naar Koh Samui, gelegen in het zuiden. Naar dit eiland ben ik vorig jaar ook geweest en ik kijk er naar uit! Na een rustgevend tabletje gisterenavond, een goede nachtrust gehad. Weg van de vreselijke hotelkamer, dit lucht op! Het rotte gevoel is minder en ik heb weer de energie en de moed om verder te gaan!

We worden opgehaald door een taxi. Tot mijn verbazing begint de Thaise jongeman onderweg te vertellen over het overlijden van de koning. Ik ben voorzichtig maar ik merk dat hij zijn verhaal kwijt moet. Het is namelijk algemeen bekend dat het geen goed idee is om over het koningshuis te spreken. Ook toeristen moeten het onderwerp vermijden. Hij geeft aan dat hij erg veel verdriet heeft, dat de koning veel voor het land gedaan heeft en dat hij hem heel erg mist. De taxichauffeur droeg een zonnebril maar ik weet zeker dat hij zijn tranen moest bedwingen. Ik had het met hem te doen, maar het voelde wat ongemakkelijk. Ik ben op een gegeven moment overgegaan op een ander onderwerp, leek me toch verstandiger.

Dan met de vlieger naar Surat Thani, een soort knooppunt waarbij je verschillende richtingen uit kan. Wij moeten naar de pier en boeken op het vliegveld een transfer naar de pier waar de boot vertrekt naar het eiland. We komen aan bij het loket om tickets te kopen om 14:40 uur en om 16:00 uur vertrekt de boot, maar het duurt ongeveer 1,5 uur om naar de pier te rijden. Dat wordt krapjes! Terwijl Shafique loopt te stressen over of we het wel of niet gaan halen, denk ik "het zal me worst wezen." En op dat moment weet ik dat ik weer een beetje de oude word! Want je kunt deze reis plannen wat je wil, soms kun je beter de dingen op je af laten komen. Ik kon me dan ook niet druk maken of we de boot wel of niet gingen halen en dat gaf een fijn gevoel.

We komen aan om 16:00 (ik heb een Thai nog nooit zó zien haasten..) en kopen snel een ticket voor de boot. We lopen naar de boot en worden weggestuurd, het was niet de juiste. Huh, maar we gingen toch voor de speedboot? Mooi niet! We worden naar een andere boot begeleid, een soort stoomboot (zonder stoom en zonder sinterklaas). Ik moet een beetje grinnikken terwijl Shafique loopt te mopperen dat we beter een directe vlucht hadden moeten boeken. Dit wilde ik juist niet omdat ik de reis met de boot fijn vind. Lekker buiten op het dek zitten terwijl de zon schijnt, langs de eilanden af in de vorm van verschillende gebergten, de wind in de haren. Heerlijk!

In Koh Samui staat de taxi klaar en dan moeten we nog ongeveer een uur rijden naar het hotel. Dit hotel is een beetje een partyhotel. Een bar in het zwembad, direct aan het strand gelegen waar 's avonds grote vuurshows getoond worden. Dus dat wordt op stap vanavond!

Reacties

Reacties

nellie

ha, waat bin ik bin ik bliej te laeze det ut weer baeter geit! Dan now weer op naor de volgende belaevenisse. Auk hiël verstendig desse dien eige veurnemes neet aan de kant zets. Dich hebs dien herinneringe en planne diese wils realisere. GENEET ZE!

Will

Zo ken ik je weer. Ik hoop dat Safique iets van je leert!!
Mooi dat die Thaise jongen z'n verdriet over de koning wilde delen. De oude koning werd door de meeste Thai op handen gedragen. Problemen krijg je alleen als je iets negatiefs over het koningshuis zegt en ik zou ook niet speculeren over de opvolging.
Veel liefs en geniet weer van het lekkere eten????

mariet

weer een mooi verhaal. fijn dat je je weer beter voelt. heerlijk zonder gestress te reizen. geniet nog maar. lieve groeten van Piet en Mariet

Gerard

"Het zal me worst wezen." Goed zo! Volhouden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active